• 7 grudnia 2024

Według danych Small Business Administration w Stanach Zjednoczonych istnieje ponad 28 milionów małych firm, co stanowi 99,7 procent wszystkich amerykańskich przedsiębiorstw. Jeśli wziąć pod uwagę niektóre z najbardziej popularnych powodów, aby rozpocząć działalność gospodarczą, w tym o unikalny pomysł na biznes, projektowanie kariery, który ma elastyczność, aby rozwijać się wraz z tobą, pracując w kierunku niezależności finansowej, i inwestowanie w siebie - to nic dziwnego, że małe firmy są wszędzie.

Ale nie każda mała firma jest nastawiona na sukces. W rzeczywistości tylko dwie trzecie firm zatrudniających pracowników przeżywa co najmniej dwa lata, a około połowa z nich pięć lat. Tak więc możesz stanąć przed prawdziwym wyzwaniem, kiedy zdecydujesz się podjąć pracę, porzucić ją i zostać właścicielem firmy. Etap ten jest często ustawiany na początku, więc upewnienie się, że wykonasz wszystkie niezbędne kroki przy rozpoczynaniu działalności może stanowić podstawę sukcesu.

Oto 10 kroków, które są niezbędne do pomyślnego rozpoczęcia działalności. Zrób jeden krok na raz, a będziesz na drodze do udanej własności małego biznesu.

Krok 1: Czy Twoje badania

Najprawdopodobniej masz już zidentyfikowany pomysł na biznes, więc teraz nadszedł czas, aby zrównoważyć go z odrobiną rzeczywistości. Czy Twój pomysł ma potencjał, aby odnieść sukces? Będziesz musiał przeprowadzić swój pomysł biznesowy przez proces walidacji, zanim pójdziesz dalej.

Aby mała firma odniosła sukces, musi rozwiązać problem, spełnić potrzebę lub zaoferować coś, czego chce rynek.

Istnieje wiele sposobów na określenie tej potrzeby, w tym badania, grupy fokusowe, a nawet próby i błędy. Podczas badania rynku, niektóre z pytań, na które należy odpowiedzieć, obejmują:

  • Czy istnieje zapotrzebowanie na wasze przewidywane produkty/usługi?
  • Kto tego potrzebuje?
  • Czy są teraz inne firmy oferujące podobne produkty/usługi?
  • Jaka jest konkurencja?
  • Jak Twoja firma będzie pasować do rynku?

Nie zapomnij również zadać sobie kilka pytań dotyczących rozpoczęcia działalności gospodarczej, zanim podejmiesz decyzję o jej rozpoczęciu.

Krok 2: Zrób plan

Potrzebujesz planu, aby zrealizować swój pomysł na biznes. Plan biznesowy to plan, który poprowadzi Twoją firmę od fazy rozruchu, poprzez założenie firmy, a w końcu jej rozwój, i jest niezbędny dla wszystkich nowych firm.

Dobrą wiadomością jest to, że istnieją różne rodzaje planów biznesowych dla różnych typów firm.

Jeśli zamierzasz ubiegać się o wsparcie finansowe od inwestora lub instytucji finansowej, tradycyjny biznesplan jest koniecznością. Ten rodzaj biznesplanu jest na ogół długi i dokładny i ma wspólny zestaw części, których inwestorzy i banki poszukują podczas zatwierdzania Twojego pomysłu.

Jeśli nie przewidujesz poszukiwania wsparcia finansowego, prosty, jednostronicowy biznesplan może dać Ci jasność co masz nadzieję osiągnąć i jak zamierzasz to zrobić. W rzeczywistości, można nawet stworzyć działający biznes plan na grzbiecie serwetki, i poprawić go w czasie. Jakiś plan na piśmie jest zawsze lepszy niż nic.

Krok 3: Zaplanuj swoje finanse

Założenie małej firmy nie musi wymagać dużych nakładów finansowych, ale wiąże się z początkową inwestycją, a także możliwością pokrycia bieżących wydatków, zanim zaczniesz osiągać zyski. Sporządź arkusz kalkulacyjny, który oszacuje jednorazowe koszty założenia firmy (licencje i zezwolenia, sprzęt, opłaty prawne, ubezpieczenie, brandowanie, badania rynku, zapasy, znaki towarowe, wielkie otwarcia, wynajem nieruchomości, itp.), jak również to, czego oczekujesz, że będziesz musiał prowadzić firmę przez co najmniej 12 miesięcy (czynsz, media, marketing i reklama, produkcja, dostawy, koszty podróży, wynagrodzenia pracowników, własne wynagrodzenie, itp.)

Te liczby razem to początkowa inwestycja, której będziesz potrzebował.

Teraz, gdy masz na myśli przybliżoną liczbę, istnieje wiele sposobów, na które możesz sfinansować swoją małą firmę, w tym:

  • Finansowanie
  • Kredyty dla małych przedsiębiorstw
  • Dotacje dla małych firm
  • Aniołowie inwestorzy
  • Crowdfunding

Możesz również spróbować uruchomić swój biznes przez bootstrapping, używając tak mało kapitału, jak to konieczne do rozpoczęcia działalności. Może się okazać, że kombinacja wyżej wymienionych ścieżek działa najlepiej. Celem jest jednak, aby pracować poprzez opcje i stworzyć plan zakładania kapitału, który jest potrzebny do rozpoczęcia działalności gospodarczej od podstaw.

Krok 4: Wybierz strukturę działalności

Twoja mała firma może być jednoosobową działalnością gospodarczą, spółką osobową, spółką z ograniczoną odpowiedzialnością (LLC) lub korporacją. Wybrany przez Ciebie podmiot gospodarczy będzie miał wpływ na wiele czynników, począwszy od nazwy firmy, poprzez odpowiedzialność cywilną, aż po sposób płacenia podatków.

Możesz wybrać początkową strukturę biznesową, a następnie dokonać jej ponownej oceny i zmienić ją w miarę rozwoju Twojej firmy i zmian potrzeb.

W zależności od złożoności Twojego biznesu, może warto zainwestować w konsultacje z prawnikiem lub CPA, aby upewnić się, że dokonujesz właściwego wyboru struktury dla swojego biznesu.

Krok 5: Wybierz i zarejestruj nazwę swojej firmy

Twoja nazwa firmy odgrywa rolę w prawie każdym aspekcie działalności, więc chcesz, aby była ona dobra. Upewnij się, że przemyślisz wszystkie potencjalne konsekwencje, badając swoje opcje i wybierając nazwę swojej firmy.

Po wybraniu nazwy dla swojej firmy, trzeba będzie sprawdzić, czy jest ona znakiem towarowym lub obecnie w użyciu. Następnie trzeba będzie ją zarejestrować. Osoba prowadząca działalność gospodarczą musi zarejestrować swoją nazwę u urzędnika państwowego lub powiatowego. Korporacje, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (LLC) lub spółki komandytowe zazwyczaj rejestrują swoją nazwę po złożeniu dokumentów założycielskich.

Nie zapomnij zarejestrować swojej nazwy domeny po wybraniu nazwy firmy. Spróbuj tych opcji, jeśli twoja idealna nazwa domeny jest podjęta.

Krok 6: Uzyskanie licencji i zezwoleń

Praca papierkowa jest częścią procesu, gdy zakładasz własną firmę.

Istnieje wiele różnych licencji i zezwoleń dla małych firm, które mogą mieć zastosowanie w Twojej sytuacji, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności i miejsca, w którym się znajdujesz. Będziesz musiał zbadać, jakie licencje i zezwolenia mają zastosowanie do Twojej firmy podczas procesu zakładania firmy.

Krok 7: Wybierz swój system księgowy

Małe firmy działają najefektywniej, gdy istnieją systemy. Jednym z najważniejszych systemów dla małej firmy jest system księgowy.

Twój system księgowy jest niezbędny do tworzenia i zarządzania budżetem, ustalania stawek i cen, prowadzenia działalności gospodarczej z innymi, a także składania podatków. Możesz samodzielnie skonfigurować swój system księgowy lub zatrudnić księgowego, aby zabrać część zgadywanek. Jeśli zdecydujesz się rozpocząć pracę na własną rękę, upewnij się, że weźmiesz pod uwagę te pytania, które są istotne przy wyborze oprogramowania księgowego.

Krok 8: Załóż lokalizację swojej firmy

Ustanowienie miejsca prowadzenia działalności jest ważne dla funkcjonowania firmy, niezależnie od tego, czy będziesz miał biuro w domu, wspólną lub prywatną powierzchnię biurową, czy też lokal handlowy.

Musisz zastanowić się nad lokalizacją, wyposażeniem i ogólną konfiguracją oraz upewnić się, że miejsce prowadzenia działalności jest dostosowane do rodzaju prowadzonej działalności. Będziesz musiał również rozważyć, czy bardziej sensowne jest kupno lub wynajęcie powierzchni handlowej.

Krok 9: Przygotuj swój zespół

Jeśli będziesz zatrudniać pracowników, teraz jest czas, aby rozpocząć proces. Upewnij się, że masz czas na nakreślenie stanowisk, które chcesz obsadzić, oraz obowiązków, które są częścią każdego stanowiska. Small Business Administration posiada doskonały przewodnik do zatrudniania pierwszego pracownika, który jest przydatny dla nowych właścicieli małych firm.

Jeśli nie zatrudniasz pracowników, ale zamiast tego outsourcingu pracy do niezależnych wykonawców, teraz jest czas na pracę z prawnikiem, aby uzyskać umowę z niezależnym wykonawcą w miejscu i rozpocząć poszukiwania.

Wreszcie, jeśli jesteś prawdziwym solopreneurem, który sam wkracza na drogę małego biznesu, możesz nie potrzebować pracowników lub kontrahentów, ale nadal będziesz potrzebował własnego zespołu wsparcia. Zespół ten może składać się z mentora, trenera małej firmy, a nawet rodziny i służyć jako źródło porad, motywacji i wsparcia, gdy droga staje się wyboista.

Krok 10: Promuj swój mały biznes

Kiedy Twoja firma jest już gotowa do działania, musisz zacząć przyciągać klientów i klientów. Będziesz chciał zacząć od podstaw, od napisania unikalnej propozycji sprzedaży (USP) i stworzenia planu marketingowego. Następnie zgłębić jak najwięcej pomysłów na marketing małej firmy, abyś mógł zdecydować, jak najefektywniej wypromować swój biznes.

Po zakończeniu tych działań związanych z rozpoczęciem działalności gospodarczej, będziesz miał wszystkie najważniejsze podstawy, które zostaną uwzględnione. Należy pamiętać, że sukces nie następuje z dnia na dzień. Ale użyj planu, który stworzyłeś, aby konsekwentnie pracować nad swoim biznesem, a zwiększysz swoje szanse na sukces.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
Top