• 7 grudnia 2024

Wiemy, że skuteczna strategia mediów społecznościowych wymaga dostarczania użytkownikom wysokiej jakości i angażujących treści.

Ale czy media społecznościowe mogą być rzeczywiście wykorzystywane do poprawy treści, które tworzysz i zaoferować jeszcze większą wartość dla odbiorców?

Absolutnie.

To takie ważne, aby treści i media społecznościowe zasilały się nawzajem i współpracowały ze sobą w tym charakterze.

To jest to, co odróżnia naprawdę świetne strategie marketingu cyfrowego od reszty.

Chociaż istnieje nieskończona ilość sposobów, że media społecznościowe mogą być wykorzystywane do poprawy działań marketingowych treści, ten post będzie badać cztery z najbardziej wpływowych sposobów na poprawę treści z mediów społecznościowych.

1. Lepiej zrozumieć swoich docelowych odbiorców

Po pierwsze i najważniejsze, media społecznościowe są jednym z najpotężniejszych narzędzi do poznawania odbiorców.

Jeśli nie korzystasz z mediów społecznościowych, aby uzyskać wgląd w codzienne życie swoich klientów, nie robisz tego dobrze.

Powinieneś wiedzieć i być w stanie łatwo odpowiedzieć na poniższe pytania:

  • Kiedy twoi klienci są online?
  • Jakie rodzaje treści im się podobają?
  • Jakie treści im się nie podobają?
  • Z jakimi innymi markami współdziałają?
  • Jaką treścią się dzielą i w jaki sposób?

Wszystkie te informacje mogą i powinny być wykorzystane do kierowania działaniami marketingowymi w zakresie treści.

Dzięki solidnemu zrozumieniu, kiedy Twoi klienci są najbardziej aktywni w mediach społecznościowych, możesz określić idealny czas na dzielenie się swoimi treściami, co w efekcie zwiększy zasięg i zaangażowanie.

Jeśli wiesz, jakie rodzaje treści klienci lubią, a jakich nie, możesz uniknąć spędzania niekończących się godzin na tworzeniu nieistotnych treści, które mogą się rozpłynąć.

Albo możesz lepiej pozycjonować treści, o których wiesz, że są wartościowe, z chwytliwym nagłówkiem, który przyciągnie uwagę Twoich klientów.

To tylko kilka przykładów, ale masz rację. Skoczmy do innego sposobu, w jaki treść może być lepsza z mediów społecznościowych.

2. Używaj mediów społecznościowych jako narzędzia do słuchania

Media społecznościowe powinny być wykorzystywane do monitorowania takich rzeczy:

  • Wzmianki o Twojej marce.
  • Rozmowy wokół słów kluczowych i tematów.
  • Wydarzenia branżowe.
  • Działalność konkurencyjna.
  • I wiele innych.

Monitorowanie tych cennych informacji to jedna rzecz. Słuchanie w mediach społecznościowych wymaga jednak przeanalizowania wszystkich tych danych i zastosowania ich w Twojej strategii.

Działając na tych ustaleń pomoże poprawić swoją strategię marketingu cyfrowego jako całości, ale dla dobra tego artykułu, skupimy się na tym, jak to pozytywnie wpływa na treści.

Treść służy wielu różnym potrzebom. Niezależnie od tego, czy celem jest zwiększenie ruchu na Twojej stronie, poprawa rankingu słów kluczowych, czy też umożliwienie pracy Twojego zespołu sprzedaży - w ostatecznym rozrachunku treść musi być dostosowana do potrzeb Twoich odbiorców, w przeciwnym razie nie będzie miała wpływu na działalność firmy.

Z pewnością nie jest to proste zadanie, ale słuchanie społecznościowe pomaga je ułatwić.

Monitoruj kluczowe działania w mediach społecznościowych, aby je określić:

  • Jakie informacje szuka twoja publiczność.
  • Jakie pytania zadają.
  • Główne wyzwania, przed którymi stoją.

Następnie wykorzystaj te informacje, aby lepiej ukształtować swoją strategię treściową.

3. Treści wikarskie

Nie zanudzaj swojej publiczności. Treść staje się strasznie nudna, jeśli mówisz tylko o swojej marce i przedstawiasz jeden głos lub perspektywę.

To właśnie tam kuratela treści pomaga przyprawić otuchę.

Prawidłowo przeprowadzona kuratelacja treści pomaga w interakcji z kluczowymi członkami społeczności, angażuje liderów myślenia i ekspertów branżowych oraz dostarcza unikalnych perspektyw i wartości dla Twoich odbiorców.

Użyj mediów społecznościowych do werbowania perspektyw z innych ekspertów branżowych i liderów myśli w przestrzeni. Istnieje wiele skutecznych sposobów, aby to zrobić.

Oto kilka moich ulubionych:

  • Zaokrąglone kawałki
  • Wskazówki/przewidywania
  • Cytaty
  • Statystyki
  • Przykłady
  • Najwyższe zasoby
  • Przypadki użycia

Bonus: Media społecznościowe mogą być również wykorzystywane do tworzenia treści tworzonych przez użytkowników. Uważam, że ta taktyka jest szczególnie pomocna w zwiększaniu zasięgu treści i okazywaniu uznania dla nowych i długoletnich zwolenników.

Skuteczna kuratelacja treści pozwoli Ci zbudować niezwykle cenne relacje z innymi ludźmi w branży, jednocześnie docierając do nowych i wysoko wyspecjalizowanych odbiorców.

4. Pomóż użytkownikom odnaleźć Twoją zawartość

Używając "szokującej" statystyki, dyskutowałem tutaj o tym, jak bardzo skróciły się nasze rozkłady uwagi, czy też utrzymujący się trend skanowania artykułów przez użytkowników, zamiast ich czytania.

Ale mam już dość tych przerażających statystyk.

Co my właściwie z tym zrobimy?

My, jako odnoszący sukcesy marketingowcy cyfrowi, musimy znaleźć sposób, aby pomóc naszym odbiorcom łatwo przyswoić nasze treści.

Nie możemy dalej serwować treści wyłącznie w ten sam sposób i po prostu zaakceptować faktu, że mniej niż połowa (przepraszam, nie powiedziałem żadnych statystyk!) użytkowników faktycznie je czyta.

Media społecznościowe są niesamowitym narzędziem, które pomoże rozwiązać ten problem.

Zastanów się nad tym:

Spędziłeś 10 godzin na tworzeniu ponad 3 000 słów, które zawierają wszystkie szczegóły na dany temat.

Powiedzmy, że uczenie się maszynowe jest tematem, który sprawi, że ten przykład stanie się bardziej namacalny.

Atut treści, który stworzyłeś, daje przegląd:

  • Czym jest maszynowe uczenie się.
  • Dlaczego to jest takie ważne.
  • Jego główna zaleta.
  • Jak to się zmieniało na przestrzeni lat.
  • Wspólne wyzwania, przed którymi stoją firmy.
  • Jak to działa.
  • Często zadawane pytania.
  • Wybór odpowiednich narzędzi do nauki maszynowej.
  • I o wiele więcej.

Można bezpiecznie założyć, że większość użytkowników nie przebije się przez każde słowo tego atutu.

Niektórzy użytkownicy mogą szukać informacji tylko w jednej z wielu sekcji, które zostały objęte.

Tworzenie treści przyjaznych dla mediów społecznościowych wokół aktywa może pomóc uczynić je znacznie bardziej strawne dla Twoich odbiorców.

Na przykład, umieścić krótki film podsumowujący to, co jest w poście i podzielić się nim na social media.

Istnieje również możliwość podzielenia treści na niezwykle strawne i łatwe do podzielenia się aktywami.

Na przykład, możesz tworzyć krótkie filmy obejmujące każdą sekcję utworu i udostępniać je w kanałach społecznościowych.

Kluczem jest upewnienie się, że przekazujesz treści użytkownikom na wiele sposobów, tak aby można je było spożywać w oparciu o ich unikalne zachowania i preferencje.

Myśli końcowe

W ten sam sposób, w jaki używasz treści do poprawy swojej strategii w mediach społecznościowych, możesz użyć mediów społecznościowych do poprawy swojej strategii treści.

Warto zauważyć, że wiąże się to z ujednoliceniem w całej organizacji.

Wymaga to zaangażowania reszty zespołu i zapewnienia, że zespoły ds. marketingu w mediach społecznościowych i marketingu treści znajdują się na tej samej stronie.

Kiedy oba zespoły zrozumieją i docenią sposoby, w jaki mogą się wzajemnie wspierać, ogólna strategia marketingu cyfrowego osiągnie imponujące wyniki, takie jak zwiększony zasięg, dodatkowy ruch na Twojej stronie, zwiększone zaangażowanie i wiele innych.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
Top