• 7 grudnia 2024

Zamiast opowiadać ludziom historię/dane/informację, pokaż im ją.

Ludzie są z natury zaprogramowani tak, aby reagować na wizualne i nasze mózgi przetwarzają obrazy 60,000 razy szybciej niż tekst.

Obrazy oglądane przez zaledwie 13 milisekund można zidentyfikować - stąd też reklama tak bardzo opiera się na logo i obrazie.

Jeden prosty wykres lub grafika może zapewnić niemalże natychmiastowe zrozumienie i uchwycenie skomplikowanych zbiorów danych.

Z tego powodu dziennikarstwo od lat używa wykresów i infografik do uzupełniania opowiadań.

W rzeczywistości, wizualizacje są tak udane w opowiadaniu historii, że teraz często są one historią głównego nurtu, a nie aktem wspierającym.

Żeby było jasne, prawdziwa wizualizacja danych jest wysoce cenioną dziedziną dziennikarstwa danych, a nie spamową infografiką, która zaczęła się pojawiać w świecie SEO około 2012 roku.

Infografie SEO to taktyka od dawna martwa (mimo, że jest tam kilka zombie - wciąż puszczają swoje infografie).

Ale wysokiej jakości wizualizacja mocnych danych zawsze będzie użytecznym narzędziem w marketingu i będzie miała wartość dla dziennikarza.

Poniższe osiem wskazówek pomoże Ci uczynić wizualizację danych bardziej wciągającą i skuteczną.

1. Upewnij się, że Twoje dane są przekonujące i wystarczająco mocne

Pierwsza zasada wizualizacji:

Wszystko zależy od jakości i wiarygodności danych.

Jeśli nie masz towaru, to zapomnij o nim.

Unikatowe dane, które sam opracowałeś, to święty Graal, jeśli masz duży budżet, ale jeśli brakuje ci środków, istnieje wiele darmowych, wiarygodnych źródeł danych.

Przy odrobinie kopania można znaleźć zbiory danych, których inni nie wykorzystali, więc upewnij się, że regularnie skanujesz źródła w swojej niszy.

Ale to jest gra o pierwszej publikacji i zwycięzca bierze wszystko.

To się tnie, kiedy naciskasz na publikację i znajdujesz kogoś, kto cię do niej pokona o dzień lub dwa.

Jeśli nie jesteś na tyle zwinny, aby być pierwszym, który publikuje dane, możesz spojrzeć na istniejące dane w nowy sposób lub połączyć zestawy danych w unikalny sposób.

Widzę wiele treści, które zostały zainspirowane przez inne kampanie i przełożone w nowy sposób - zwykle z dużym sukcesem.

Większość wspaniałych pomysłów można zazwyczaj prześledzić na podstawie innego pomysłu.

Upewnij się jednak, że Twoje dane mają siłę, aby wesprzeć historię lub kampanię.

Najgorsza treść, jaką widzę, to przejrzysta kopia techniki wizualnej, ale bez jakości danych.

Możesz nałożyć szminkę na świnię, ale to nadal świnia (bez urazy dla świń przeznaczonych).

2. Upewnij się, że twoje dane są odpowiednie dla historii

Kolejną zasadą jest upewnienie się, że dane, których chcesz użyć, są odpowiednie dla zamierzonego zastosowania.

Proszę nie tworzyć wizualizacji tylko dlatego, że żona/mężczyzna/syn/córka klienta widziała jeden, a teraz Twój klient uważa, że Ty też powinieneś.

Tak, to się naprawdę dzieje!

Twoje dane muszą informować o treści, a nie na odwrót - nie próbuj na siłę dopasować techniki wizualnej do historii.

Jeśli dobrze to zrozumiesz, łącząc złożone dane z odpowiednią wizualizacją, można dostrzec trendy i spostrzeżenia, których nigdy nie jest w stanie uzyskać grupa liczb na stronie.

Każdy student wizualizacji danych powie wam, że ta klasyczna infografika została wyprodukowana w 1854 roku przez dr Johna Snowa.

Jest często wymieniana jako jedna z pierwszych wizualizacji (technicznie rzecz biorąc, nie jest) i jako przykład tego, jak potężne mogą być dane wizualne.

W Londynie, z cholerą, dr Snow mapował przypadki zgonów i infekcji według lokalizacji, korzystając z ogólnie dostępnych danych.

Analizując tę wizualizację, zauważył, że pompa wodna na Broad Street była centralnym punktem grupy zgonów i zidentyfikował ją jako potencjalne źródło. Skutki zamknięcia tej pompy prawdopodobnie uratowały setki istnień ludzkich.

3. Nie komplikuj zbytnio Projektu dla Sake of It

Należy pamiętać, że ostatecznie wizualizacja danych jest środkiem przekazu informacji.

Istnieje tendencja do gubienia się w projekcie i starania się, aby był on bardziej skomplikowany, niż to konieczne dla jego dobra.

Styl nad treścią.

Zapisałem się do szkoły formy Bauhausu, która podąża za funkcją i zdecydowanie preferuje minimalistyczne i purystyczne podejście do większości rzeczy.

A jeśli chodzi o funkcję wizualizacji danych, to jest ona najważniejsza - tak łatwo ją skomplikować i zakończyć przytłaczającą prezentacją.

Minął dopiero rok od czasu, gdy animowany wykres słupkowy zyskał na znaczeniu, a co robiliśmy przed tym?

Animacja wizualizacji nadaje nowy wymiar, a to może mieć duże znaczenie przy opowiadaniu historycznej historii lub prezentowaniu linii czasu informacji.

Pierwszy wykres słupków wirusowych, który pojawił się na powierzchni, został oparty na rankingu 15 najlepszych światowych marek w ciągu ostatnich 19 lat.

To takie proste, ale dodanie podstawowej animacji podnosi ją na nowy poziom.

Mesmeryzowanie.

Jest to doskonały przykład na to, aby nie przeprojektować zbytnio swojej wizualizacji.

Potrzebujesz tylko ciekawych danych, którymi zainteresowana jest publiczność i eleganckiego sposobu ich prezentacji.

Nie komplikuj tego.

4. Używaj odpowiedniego stylu graficznego dla swoich danych (i odbiorców).

Tak jak użyłbyś odpowiednich słów do opisu zdarzenia, tak i Ty użyj odpowiedniej prezentacji dla swoich danych.

Istnieje ogromna różnorodność wykresów i diagramów - ciasto, słupek, rozproszenie, bańka, linia, przepływ, radar, wykres ramowy, lejek, choroplet, wodospad, drzewo, sunburst, Venn...

Ale to, że wszystkie są dostępne, nie oznacza, że są odpowiednie dla Twoich danych.

Kiedy jesteśmy zanurzeni w jakimś temacie, często zapominamy, że inni nie mają tego samego poziomu zrozumienia, co my - przekleństwa wiedzy.

Możemy pomyśleć, że jesteśmy niesamowicie sprytni w tworzeniu skomplikowanego i wyrafinowanego projektu, a nasi rówieśnicy mogą nam pogratulować. Ale jeśli twoja publiczność nie rozumie, to wykres zawiódł.

Na przykład, 63% Amerykanów nie wie, jak odczytać wykres rozpraszający.

Zadaj sobie pytanie:

Dla kogo projektuję?

W projektowaniu nie chodzi o ciebie, tylko o twoją publiczność.

Chodzi o wizualne przekazywanie informacji w formacie, który sprawia, że są one łatwe do zrozumienia - trzymaj się tej myśli.

Ten materiał jest podstawowym wprowadzeniem i przeglądem różnych typów wykresów i do czego są one najlepiej wykorzystywane.

5. Skupienie się na punkcie

Na początku każdego fragmentu treści, zawsze zadaję to pytanie:

Jaki jest tego sens?

Twoje dane powinny mieć jeden kluczowy punkt lub stwierdzenie - nie chcesz dezorientować użytkownika, próbując go przeciążyć.

I jak każda dobra historia, trzymaj się tematu.

Unikaj wizualnego wafla.

Twoja wizualizacja pokaże/poprawi/wyświetli wgląd lub będzie stanowić kopię zapasową oświadczenia.

Upewnij się, że jest to przednia i środkowa część wizualizacji i nie próbuj od niej odchodzić dodając jakieś dodatki.

Skoncentruj się na tym.

Trzymaj dane i historię na pierwszym planie tego, co tworzysz.

Żadnych falbanek i kwiatów wokół krawędzi.

Myślę, że to uczciwe założenie, aby powiedzieć, że pogoda jest złożonym tematem.

W Wielkiej Brytanii jest to nieszczęście, z którym żyjemy (na ponurej północy). Brytyjczycy mają obsesję na punkcie tego tematu.

Gdyby trzeba było przekazać kierunek wiatru w całych Stanach Zjednoczonych, jak by to zrobić?

Ta mapa wiatru jest moją ulubioną mapą, którą wielu ludzi pokazuje jako przykład świetnej wizualizacji danych.

Mapa skutecznie pokazuje, na pierwszy rzut oka, kierunek wiatru i średnie prędkości.

Jest wizualnie oszałamiająca i hipnotyzująca do oglądania, a jednocześnie przekazuje niesamowitą ilość informacji.

A informacja jest celem każdej dobrej wizualizacji.

6. Efektywne wykorzystanie koloru w ograniczonym zakresie

Tylko dlatego, że masz nieograniczoną paletę kolorów nie oznacza, że powinieneś korzystać z nich wszystkich na jednej stronie, w tym samym czasie!

Kolor jest trudnym przedmiotem do nauczenia, ponieważ jest subiektywny i emocjonalny.

Istnieją zasady teorii kolorów, ale każdy człowiek wniesie do niej swoje własne doświadczenie, preferencje i niuanse.

Rada, którą mogę zaoferować, jest taka, że ograniczone palety kolorów są znacznie bardziej efektywne w grafice, ponieważ pozwalają uniknąć wizualnego przytłoczenia.

Używanie tonów i odcieni jednego koloru jest o wiele łatwiejsze do przetłumaczenia dla oka niż próba walki z tęczową eksplozją.

Kolor podkreśla elementy na stronie i może zwrócić uwagę na informacje.

Wybierz kluczowe dane pogrubionym kolorem, w przeciwieństwie do innych danych pokazanych w wyciszonych odcieniach.

Albo użyć nieprzezroczystości, aby pokazać skalę danych - jak mapa choroby.

Spędziłam lata po ukończeniu szkoły artystycznej, ucząc się parowania kolorów, a teraz poręczne narzędzie online robi to za Ciebie od razu (hmmm).

Wypróbuj te narzędzia, które pomogą Ci wygenerować palety Coolors, Colormind lub Mycolor.

Ten wykres jest doskonałym przykładem projektowanej prostoty dla złożonej ilości informacji przy użyciu rozpoznanego kodu kolorystycznego.

Wychodzę na prostą i mówię, że większość ludzi w społeczeństwie rozumie pojęcie czerwieni, bursztynu, zieleni i tego, co ona reprezentuje - złego, średniego, dobrego lub przestać, przygotować się, iść (wyłączając osoby z wadami wzroku).

Prosty układ stołów na tej grafice mówi na pierwszy rzut oka, kto się z kim przyjaźni, a kto nie.

Jeśli klikniesz na każdą ikonę, wyskakujące okienko dostarczy więcej informacji.

Jest to doskonały przykład prostej i ograniczonej palety kolorów, która wygląda tak prosto, a jednocześnie jest zwodniczo mocna.

7. Użyj Hierarchii Wizualnej na stronie, aby wyróżnić kluczowe elementy.

Przy pierwszym wylądowaniu na dowolnej stronie należy natychmiast przyciągnąć oko do kluczowych punktów strony.

Dobrze zaprojektowana strona powinna znać swój cel i sprawić, że będzie się skupiać na stronie.

Wizualnie przytłaczająca strona zawodzi, jeśli oko ma trudności z odnalezieniem punktu wejścia.

Różnica wielkości jest najbardziej oczywistym sposobem, w jaki wizualizacja może przekazać hierarchię danych i informacji.

Inne sposoby tworzenia hierarchii to użycie koloru i pozycji na stronie.

Negatywna przestrzeń, która obramowuje elementy jest techniką, którą zna każdy dobry projektant.

Użyj białej przestrzeni na stronie, aby stworzyć równowagę i położyć nacisk na elementy.

Treehmapy skutecznie wykorzystują zagnieżdżone prostokąty, które reprezentują wagę i skalę danych.

Po drugie w stosunku do skali, wykorzystanie grup kolorystycznych gniazd w gałęziach w celu dalszego zwiększenia relacji i zrozumienia danych.

Na pierwszy rzut oka tej wizualizacji łatwo uchwycić kontrast między całkowitym zadłużeniem studentów w Wielkiej Brytanii a budżetem NHS w porównaniu z członkostwem w UE i kosztem całego budżetu więzienia.

Bez falbanek, bez nadmiernej inżynierii i bez zbędnych elementów.

Uwielbiam mapy drzew za ich prostotę i skuteczność oraz za to, jak potężny może być przekaz liczbowy.

8. Pamiętaj, dlaczego używasz wizualizacji danych i koncentrujesz się na swoim celu.

Na koniec, zawsze skup się na tym, dlaczego i z jakiego powodu tworzysz wizualizację.

Chodzi o historię w danych.

I o tym, co twoja publiczność uzna za interesujące.

Wniosek

Do tworzenia wciągających i skutecznych wizualizacji:

  • Upewnij się, że Twoje dane są przekonujące i wystarczająco mocne, aby wspierać wizualizację.
  • Upewnij się, że Twoje dane są odpowiednie dla danej historii.
  • Nie należy nadmiernie komplikować projektu ze względu na niego.
  • Używaj odpowiedniego stylu graficznego dla swoich danych (i odbiorców).
  • Skoncentruj się na punkcie.
  • Efektywne wykorzystanie koloru w ograniczonym zakresie.
  • Użyj wizualnej hierarchii na stronie, aby zaznaczyć kluczowe elementy.
  • Pamiętaj, dlaczego używasz wizualizacji danych i skup się na swoim celu.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
Top