Marketing internetowy to najtańszy sposób na dotarcie do Twojego rynku docelowego, niezależnie od wielkości Twojego biznesu.
Ale co to jest marketing internetowy, naprawdę?
Również nazywany marketingiem internetowym, marketing internetowy jest procesem promowania firmy lub marki i jej produktów lub usług w Internecie za pomocą narzędzi, które pomagają napędzać ruch, prowadzi i sprzedaży.
Marketing internetowy to dość szerokie pojęcie, które obejmuje szereg taktyk i strategii marketingowych - w tym treści, e-mail, wyszukiwanie, płatne media i wiele innych.
Jednak w dzisiejszych czasach, marketing internetowy jest często używany zamiennie z "content marketing".
Dlaczego?
Ponieważ content marketing jest marketingiem internetowym teraźniejszości i przyszłości.
Content Marketing Institute definiuje content marketing jako:
"Strategiczne podejście marketingowe skoncentrowane na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych, istotnych i spójnych treści w celu przyciągnięcia i utrzymania jasno zdefiniowanej grupy odbiorców - a w ostatecznym rozrachunku napędzania zyskownych działań klientów".
Pomyśl o tym w ten sposób: content marketing (lub inbound marketing) jest w bezpośredniej opozycji do tradycyjnej reklamy (outbound marketing), oraz w bezpośredniej integracji z wzorcami i zwyczajami dzisiejszego pokolenia.
Nie lubimy być sprzedawani, mamy włączone blokady reklam i ledwo co oglądamy kabel.
Content marketing służy treściom, które odnoszą się do naszych punktów bólowych i są tam, kiedy chcemy.
Oto ścieżka ewolucji za zmodernizowaną formą marketingu, który jest najbardziej udany dzisiaj.
Sprzedaż już nie działa (alias, tradycyjna reklama).
Dlaczego?
Tradycyjna reklama koncentruje się na popychanie wiadomości na konsumenta, aby uzyskać je kupić.
Jest przerywający, przeszkadzający i uciążliwy.
Krzyczy: "Hej, spójrz na mnie!" machając rękami.
Możesz starać się unikać kontaktu wzrokowego, ale tradycyjne reklamy są trwałe.
Wiesz, jak wyglądają tradycyjne reklamy, bo jesteś bombardowany z nimi każdego dnia.
Pomyśl o reklamach telewizyjnych, billboardach, reklamach w magazynach, reklamach radiowych i banerach internetowych.
Reklamy istnieją już od dawna, o czym świadczy ta tradycyjna reklama "honest-to-goodness" kawy z lat pięćdziesiątych.
Reklamy mogą nadal działać w niektórych strategicznych miejscach.
Ale internauci mogą po prostu kliknąć z dala od reklam, jeśli nie chcą ich oglądać.
I właśnie to się dzieje.
Według raportu PageFair, 615 milionów używanych dziś urządzeń wykorzystuje blokery reklam. Dodatkowo, w samym tylko roku 2016, użycie ad blockerów wzrosło o 30 procent.
Ty to wiesz, ja to wiem, wszyscy to wiedzą.
Reklamy są irytujące.
I, nie są one sposób konsumenci wolą dowiedzieć się o nowych produktach już.
Zamiast wpychać się w twarze konsumentów, muszą oni przyjąć inne, łagodniejsze podejście.
Content marketing jest dokładnie to.
Marki i marketerzy, którzy z niego korzystają, publikują treści, które uczą, inspirują, prowadzą lub rozwiązują problem dla swoich odbiorców docelowych.
Za pomocą kilku przydatnych sztuczek, cele mogą znaleźć te treści w sieci, bez konieczności naciskania na nie.
Jeśli perspektywy zyskają coś pożytecznego z treści, będą wracać po więcej.
Wreszcie, konsumenci mogą wchodzić w interakcje z marką organicznie i dzielić się swoimi treściami w mediach społecznościowych.
Zaufanie jest kute.
Ustanawia się Urząd.
Połączenia się zdarzają.
Ci lojalni zwolennicy mogą zostać przekształceni w leady i sprzedaż - oczywiście.
Wszystko to dzieje się z naciskiem na nadanie wartości użytkownikowi.
Pomóż użytkownikom - zaoferuj im wartość, a w zamian wynagrodzą cię.
O to właśnie chodzi w marketingu internetowym i marketingu treści.
Teraz, gdy wiesz, co marketing internetowy jest, wciąż możesz się zastanawiać, dlaczego jest tak wiele szumu wokół niego.
Cóż, hype jest całkowicie uzasadniony.
Marketing internetowy w kółko udowadniał sukces.
Oto kilka statystyk zebranych z całej sieci, które pomogą Ci zorientować się, dlaczego internet/content marketing stoi wysoki:
I jest tego więcej.
Z moich własnych działań marketingowych treści, widziałem mój mały biznes wystartować.
Z 99 procentowym nastawieniem na content marketing, udało nam się rozwinąć naszą wartość do milionów dolarów.
Podsumowanie: To wszystko działa.
Komentarze (0)