Wyszukiwarki internetowe stale się rozwijają. Tak samo, jak i strategia treściowa Twoich klientów.
Przy tak wielu aktualizacjach algorytmów rdzenia Google, zrozumienie SERP jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek.
11 marca moderowałem sponsorowany webinar Search Engine Journal prezentowany przez Idana Segala, Organic Growth Lead na Wix.com.
Segal zaoferował praktyczne wskazówki, w jaki sposób można wyprzedzić krzywą, jeśli chodzi o strategię treści klienta.
Oto podsumowanie prezentacji w ramach webinaru.
Podczas gdy wiele rzeczy w krajobrazie wyszukiwania ewoluuje, intencja ta pozostanie w tym roku w centrum zainteresowania SEO i firm.
Jeff Bezos powiedział następujące oświadczenie do swojego rocznego listu do akcjonariuszy Amazonii w 2017 roku:
"Jedna rzecz, którą kocham w klientach to to, że są bosko niezadowoleni. Ich oczekiwania nigdy nie są statyczne - idą w górę. To jest ludzka natura. Nie wstąpiliśmy z naszych dni łowcy-zbieracza, będąc zadowoleni. Ludzie mają żarłoczny apetyt na lepszą drogę, a wczorajsze "wow" szybko staje się dzisiejszym "zwyczajnym". Widzę, że ten cykl poprawy odbywa się w szybszym tempie niż kiedykolwiek wcześniej."
Jako marketerzy, naszym celem jest edukowanie naszych klientów na temat natury SEO i sposobu jego działania.
Jeśli nasi klienci rozumieją złożoność maszyny, z którą mamy do czynienia - ten ciągle zmieniający się algorytm - wtedy łatwiej będzie nam przeprowadzić kampanie SEO.
Intencje wyszukiwania mogą być podzielone na trzy kategorie: Do - Know - Go, które następnie odpowiadają trzem rodzajom zapytań:
Istnieje również kilka "podintencji", które warto wymienić:
To staje się trudne, gdy masz mieszane strony wyników wyszukiwania (SERP), gdzie masz mieszankę wszystkich intencji.
Na przykład, wyszukiwanie w zapytaniu "cloud storage" zwróci wyniki informacyjne i transakcyjne.
Oprogramowanie i produkty online są zwykle znacznie bardziej złożone i dlatego często spotykamy się z mieszanymi SERP-ami.
Ten sam rodzaj SERP-ów można zobaczyć w systemie "ticketingowym", gdzie można zobaczyć pięć wyników dotyczących produktów i cztery wyniki informacyjne.
Dobrą wskazówką jest określenie i uszeregowanie pod względem ważności zapytań z intencją "Kup", aby uzyskać lepszy zwrot z inwestycji.
Kiedy mówimy o zamiarach, musimy zadać właściwe pytania:
Musisz znać nisze swoich klientów lepiej niż ktokolwiek inny i przeprowadzić dokładne badania, aby móc zaplanować tworzenie treści informacyjnych, transakcyjnych lub nawigacyjnych.
Musisz dać użytkownikom konkretną podróż, której szukają.
Zidentyfikuj, czy aktualnie zajmujesz miejsce wśród markowych zapytań, które mogą potencjalnie powodować ruch i konwersje.
Jednym z dobrych przykładów są kody promocyjne. Wiele stron agregujących ma dla wszystkich rodzajów firm. Ale masz większe szanse na posiadanie i ranking "{Nazwa marki} kod promocyjny" zapytań.
Chcesz, aby ludzie wybierali kod promocyjny z własnej własności.
"Nie chcę się już nazywać SEO". Czuję się bardziej jak concierge sieci. Kiedy się zgubisz, poprowadzimy cię do najlepszej odpowiedzi." - Wil Reynolds, I'd Rather Be Thanked, Then Ranked / Mozcon 2017
To, co musimy robić jako marketerzy, to rozwiązywać problemy i przynosić świetne odpowiedzi, nawet jeśli nie pasuje to do naszych lejków.
Pójdź o krok dalej i dostarcz prawdziwe rozwiązanie.
A po udzieleniu im idealnej odpowiedzi, masz możliwość sprytnie je zmienić.
Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci wykorzystać SERP do ulepszenia planu zawartości Twoich klientów.
Ktoś pewnie już to zrobił przed tobą.
Zbadaj najlepsze wyniki swoich klientów na SERP-ach.
Jeśli zanurzysz się w najlepszych wynikach konkurencji, zrozumiesz, co jest unikalne i jak można powtórzyć ich sukces.
Google działa w tajemniczy sposób. Co jakiś czas wprowadza aktualizacje podstawowych algorytmów.
Każda główna aktualizacja zawiera niespodzianki, więc upewnij się, że masz wgląd w każdą z nich.
Sprawdź, czy Twoja strona internetowa lub pionowa została naruszona.
Jednocześnie, nie podejmuj pochopnych decyzji. Nie trzeba odwracać strategii do góry nogami za każdym razem, gdy pojawia się główna aktualizacja.
Niektóre SERP-y stają się coraz bardziej lokalne i ważne jest, aby wziąć to pod uwagę przy dokonywaniu szacunków.
Poza tym, skorzystaj z innych funkcji i praktyk SERP, w tym:
Szefowie i klienci chcą wiedzieć, co niedawna zmiana w przedstawionych fragmentach oznacza dla ich firm.
Więc, czy przedstawione fragmenty są nadal warte zachodu?
Krótka odpowiedź brzmi... tak!
Zespół Wix przeprowadził kilka wewnętrznych testów porównując średnie CTR słów kluczowych otrzymujących dany snippet z pierwszym organicznym wynikiem.
Stwierdzili oni, że dla stron produktowych, posiadanie wyróżnionych snippetów jest wciąż dużo cenniejsze niż zajmowanie drugiego miejsca.
Dodatkowo, pamiętaj, że większość wyników wyszukiwania głosowego jest pobierana z polecanych fragmentów, więc nadal jest to duża szansa, która nie powinna być przeceniona.
Komentarze (0)