Benzyna jest niezbędna jako paliwo dla różnych środków transportu. Jednak, jak każdy inny płyn, zamarza w końcu w określonych temperaturach. Aby uniknąć problemów mechanicznych związanych tylko z zamrożonym paliwem, w jakiej temperaturze benzyna zamarza?
Możemy lepiej zrozumieć dokładną odpowiedź na pytanie "W jakiej temperaturze zamarza benzyna?", identyfikując elementy, które składają się na benzynę.
Po pierwsze, benzyna nie jest zwykłą substancją. Wcale nie jest czysta. Zamiast tego, jest mieszaniną różnych węglowodorów i dodatków - setki w ilości. Zwykłe to etanol, toluen, oktan, heksan i heptan. Z drugiej strony, opcjonalne są butan i pentan w zależności od zimowego klimatu danego obszaru. Większość wymienionych chemikaliów może mieć kilka form strukturalnych zwanych izomerami. Prowadzi to do tego, że wszystkie rzeczy tworzące benzynę mają swoją własną temperaturę topnienia. Oczywiście, mają one również różne punkty zamarzania.
Być może zastanawialiście się już nad odpowiedzią opartą na fakcie, że benzyna jest mieszaniną. W jakiej temperaturze benzyna znowu zamarza? Żadnej dokładnie. Benzyna nie ma tzw. temperatury zamarzania. Ten sam pomysł dotyczy wosku do świec i oleju napędowego. Raczej benzyna ma zakres temperatur zamarzania.
Podczas gdy temperatura spada, benzyna zmienia się stopniowo. Pierwsza część to małe kawałki osadów i dziąsła wydobywające się z cieczy. Następnie, gdy robi się bardzo zimno, najcięższe cząsteczki węglowodorów, takie jak cykloheptan i izo-nonan powoli się zestalają. Wyglądałyby na woskowate. Teraz, gdy temperatura staje się coraz bardziej nieznośna, benzyna staje się coraz bardziej woskowa i błotnista, aż do momentu, gdy pozostałe elementy ciekłe staną się najlżejszymi molekułami.
W międzyczasie, z powodu zanieczyszczeń w zbiorniku z gazem, powstają pewne osady. Zimna temperatura sprawia, że stają się one jeszcze bardziej stałe. Na szczęście, filtr umieszczony w przewodzie paliwowym może wychwytywać te osady. Sytuacja pogarsza się tylko wtedy, gdy benzyna staje się wyjątkowo woskowata. Na tym etapie mówimy o temperaturze od -40 do -200 stopni Fahrenheita. Zakres ten jest szeroki, ponieważ benzyna ma różne rodzaje mieszanek i mieszanek. Innym czynnikiem jest źródło ropy naftowej w benzynie.
Ponieważ rafinerie mogą rzeczywiście dostosować konkretną mieszankę benzyny, mogą dostarczyć specjalne mieszanki dla obszarów o wyjątkowo zimnym klimacie. Mogą one sprawić, że benzyna będzie miała mniejszy zakres temperatur zamarzania. Przykładem może być gaz etanolowy.
Nie można mówić o objawach zamarzniętej benzyny. Na długo przed tym, jak benzyna kiedykolwiek zamarznie w samochodzie, pierwszymi elementami, które zamarzają są woda i para wodna. Porozmawiajmy więc o oznakach zamarzniętego przewodu paliwowego. Przecież pytanie "W jakiej temperaturze zamarza benzyna?" ma na celu zapobieganie ekstremalnym problemom zimowym, z którymi mogą borykać się właściciele samochodów.
Kiedy zarówno woda jak i para wodna zamarzają wewnątrz samochodu, blokują gaz w przewodzie paliwowym przed przedostaniem się do silnika. Aby dowiedzieć się, czy benzyna jest już zablokowana przez zamarzniętą wodę, oto objawy, na które należy uważać:
CIĄGŁE ZATRZYMYWANIE SIĘ LUB ROZPYLANIE PODCZAS RUCHU.
Niektórzy ludzie znajdują potrzebę jazdy swoim samochodem, nawet jeśli na zewnątrz robi się nieznośnie zimno. Zła wiadomość jest taka, że bez względu na to, jak samochód generuje ciepło podczas jazdy, zbiornik gazu może jeszcze zamarznąć. Na pewno wiesz, czy zbiornik już działa nieprawidłowo z powodu zimna. Samochód zacząłby się zatrzymywać lub rozpylać. W rzeczywistości, nawet jeśli zbiornik jest nadal w porządku, zamrożony przewód gazowy może nadal dostarczać tego objawu.
BRAK STARTU
Nie należy się zbytnio martwić, jeśli silnik nie uruchomi się. Tak długo, jak jeszcze może się przewrócić, po prostu poczekaj, aż temperatura zrobi się wystarczająco ciepła. Dzięki cierpliwości Twój samochód może pracować normalnie, nawet jeśli na zewnątrz jest zimno. Jak widać, nie wolno czekać, aż benzyna zamarznie wewnątrz samochodu. W zimie należy po prostu często dbać o swój samochód.
BRAK ODWRACANIA SIĘ
Podczas gdy przewód paliwowy nadal jest zamrożony - jeszcze nie do końca - silnik może się obrócić, mimo że nie może się już uruchomić. Gdyby silnik całkowicie się nie przewrócił, wiedziałbyś, że przewód paliwowy jest już w najgorszym stanie. Nie martw się, są sposoby, jak naprawić zamrożony przewód paliwowy.
JAK MOŻEMY NAPRAWIĆ ZAMROŻONY PRZEWÓD PALIWOWY?
Kiedy przychodzi do pchania, oto praktyczne rozwiązania w rozmrażaniu zamarzniętego przewodu paliwowego:
WEPCHNIĘCIE SAMOCHODU DO ZAMKNIĘTEJ PRZESTRZENI
Po pierwsze, jak tylko usłyszysz, że nadchodzi zima, upewnij się, że Twój samochód jest w bezpiecznym miejscu. Pozostawienie samochodu na zewnątrz w okresie zimowym to po prostu zły pomysł. W najgorszym przypadku, takim jak pozostawienie samochodu na noc na przednim podwórku, aż spadnie śnieg, pierwszym krokiem, jaki należy zrobić, jest wypchnięcie samochodu w kierunku garażu. Upewnij się jednak, że przygotowałeś ten teren. Garaż musi być suchy i ciepły, aby skutecznie rozmrozić zamarznięty przewód paliwowy. Czekanie zajmie godziny, ale cały pomysł jest skuteczny. Aby przyspieszyć czas oczekiwania, należy włączyć grzejniki naftowe lub elektryczne wewnątrz garażu, specjalnie skierowane w stronę samochodu. Dzięki temu proces rozmrażania będzie szybszy tylko do jednej godziny. Uważaj jednak, samochody są naprawdę łatwopalne, więc umieść dużą przestrzeń pomiędzy źródłem ciepła a samochodem.
W przypadku trudności z wydostaniem się samochodu ze śniegu, sprawdź, jak zrobić pierwszą próbę i w razie potrzeby przejdź do planu B.
WŁÓŻ DO ZBIORNIKA DODATKI PRZECIW ZAMARZANIU.
Nieważne, jaka jest pora roku, idź do sklepu z częściami samochodowymi i kup dodatki zapobiegające zamarzaniu. Zabiegi te są bardzo przydatne zimą, więc zawsze pamiętaj, aby mieć je w swoim garażu. Zaleca się włożyć do zbiornika dwie do trzech butelek środków zapobiegających zamarzaniu. Trzeba jeszcze poczekać kilka godzin, aby środek zapobiegający zamarzaniu całkowicie zmieszał się z paliwem, ale to naprawdę działa. Można też przyspieszyć czas oczekiwania. Wystarczy zakołysać samochodem tam i z powrotem, aby szybko zmieszać środek zapobiegający zamarzaniu z benzyną.
Aby uniknąć wszystkich problemów związanych z rozmrażaniem zamrożonego przewodu paliwowego, kluczowe jest zapobieganie. Oto kilka wskazówek, jak nie dopuścić do zamarznięcia przewodu paliwowego poza utrzymaniem samochodu w garażu:
TRZYMAJ ZBIORNIK PEŁEN
Zmniejsza to wilgotność w systemie. Główną przyczyną zamarzania przewodów paliwowych jest przecież para wodna. Kondensacja produkuje wodę, a wszyscy wiemy, że woda zamarza w niskiej temperaturze.
DODAJCIE ŚRODEK ZAPOBIEGAJĄCY ZAMARZANIU
Środek zapobiegający zamarzaniu jest zarówno rozwiązaniem, jak i czynnikiem zapobiegającym zamarzaniu przewodów paliwowych. Upewnij się tylko, że postępujesz zgodnie z instrukcją produktu.
Po raz ostatni, w jakiej temperaturze zamarza benzyna? Dokładna odpowiedź brzmi: żadna. Benzyna składa się z różnych elementów o różnych temperaturach zamarzania. Więc, w zasadzie, nie ma temperatury zamarzania. Ma raczej zakres temperatur, które stopniowo zmieniają pierwotną formę ciekłego paliwa. Bazując na różnych typach mieszanek i mieszanek benzynowych, typowy zakres temperatur to -40 do -200 stopni Fahrenheita. Benzyna jest już uważana za zamrożoną, jeśli zamieni się w gęsty szlam lub wosk. Aby całkowicie uniknąć zamarznięcia benzyny wewnątrz samochodu, należy skupić się na zapobieganiu zamarzaniu przewodów paliwowych w okresie zimowym. Kiedy dobrze dbasz o linię paliwową, zapobieganie zamarznięciu benzyny następuje.
W przypadku innych problemów związanych z benzyną, dowiedz się, dlaczego niektóre samochody pachną jak gaz, gdy są zaparkowane. Pozytywnie należy poznać podstawowe nawyki, które pomagają oszczędzać gaz.
Komentarze (0)